Rabu, 18 Januari 2017

Malaysia Tersenarai Antara 4 Negara Yang Mempunyai Perubatan Terbaik Dan Termurah

1. Salah satu aspek yang perlu ditimbal balik oleh seseorang yang mahu menjalani kehidupan selepas bersara di luar negara adalah perubatan berkualiti.

2. Jadi persoalannya, adakah negara lain mempunyai rawatan kesihatan yang bertaraf tinggi seperti yang terdapat di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada? Jawapannya, ya!

3. Tambahan lagi, harga dan perkhidmatan yang ditawarkan adakalanya lebih baik daripada apa yang terdapat di kedua-dua negara rantau Amerika Utara tersebut.

4. Menurut Indeks Persaraan Global International Living 2017, Malaysia tersenarai antara empat negara dengan pelan kesihatan terbaik yang merangkumi hospital, doktor berkepakaran tinggi dan kos perubatan berpatutan.

5. Dengan mata wang dolar AS yang semakin kukuh, tiket penerbangan lebih murah, kos perubatan di Barat yang meningkat dan senarai menunggu yang panjang telah menyumbang kepada kepesatan industri pelancongan perubatan di Malaysia pada dekad terakhir ini.

6. Membuatkan bilangan pelancong perubatan di negara ini telah meningkat kepada 100% dalam tempoh 5 tahun kebelakangan ini. George Town dan Kuala Lumpur merupakan dua pusat perubatan di Malaysia dan kedua-dua tempat ini menyediakan banyak perkhidmatan penerbangan antarabangsa.

7. Sementara itu, Malaysia juga mempunyai ramai doktor pakar terbaik di Asia dan majoriti daripada mereka telah terlatih di AS, Australia atau di UK, di samping berkebolehan untuk bertutur dengan baik dalam bahasa Inggeris.

8. Tiga buah negara lain yang tersenarai adalah Costa Rica, Columbia dan Mexico.

My4All

Tiada ulasan:

Catat Ulasan